Så här fungerar det
Vid varje order, oavsett antal mobiler, skapas ett 24 månaders finansavtal som mailas ut till telefoniansvarig på företaget.
Personen e-signar avtal och leveransgodkännande via mobilt bankid.
De flesta kunder väljer även att addera ett skal av plånboksmodell samt skärmskydd.
Med mobil som tjänst minimerar ni hur mycket arbetstid och pengar som går åt när en trasig telefon ska repareras. Med Swap24 har ni en ny enhet inom 24 timmar. Ni minimerar tiden utan hårdvara när telefonerna går sönder eller försvinner.
Alla mobilpaket i webbshoppen
I webbshoppen samlar vi alla olika paket som vi erbjuder inom Mobil som tjänst från Samsung och Apple.
För att se priser och kunna handla behövs ett konto. Om du inte har något konto sen tidigare kan du maila till helpdesk@team8.se så skapar vi ett konto åt dig.
Finans
MST via finansavtal inkl. allriskförsäkring och Swap24
Vid köp via finansavtal så hyr man mobilen för en fast summa varje månad där allt i paketet ingår, dvs hantering, Swap24 och drulleförsäkring. Du kan välja att få fakturorna månads-, kvartals-, halvårs- eller årsvis. Efter 24 mån uppgraderar vi telefonen till en ny modell på ett nytt finansavtal.
Vid finansavtal
Hur mycket arbetstid och pengar går åt när en trasig telefon ska repareras? Med Swap24 har ni en ny enhet inom 24 timmar. Ni minimerar tiden utan hårdvara när (inte om) telefonerna går sönder eller försvinner.
Ingen data får läcka och återvinner man hårdvaran måste det vara helt säkert att all innehåll är rensat. Vi ser till att de telefoner ni lämnar ifrån er är helt raderade med hjälp av Blancco Security.
Enkelt – och bra för likviditeten! Ni betalar endast löpande för de mobiler och abonnemang som ni använder och slipper punga ut höga engångskostnader för hårdvara.
Låt din mobil få ett nytt liv hos någon annan. Enligt statistiken används en mobil i snitt 19 månader innan den byts ut. Att återanvända en mobiltelefon sänker förbrukningen av koldioxid till 27 procent.
Med Hantera kan ni som är inköps- eller ekonomiansvarig få kontroll över era inköp, se leveranser samt ha koll på kostnader. I inventariedelen kan ni även se samt utföra ändringar på användare, terminaler, abonnemang och dessutom aktivera nya anknytningar i er växel.
Med en kontaktyta blir det lätt för er att veta var ni ska vända er om något händer med mobiler eller abonnemang. Vår support är alltid tillgänglig under kontorstider och ser till att lösa era problem snabbt och effektivt.
Swapclaim
Vid skador för de modeller som har Swap24 i paketet gör man ett swapclaim själv på följande sida: Nytt swapärende
En utbytesenhet skickas då ut, vanligtvis vardagen efter. I paketet ligger en följesedel, returfraktsedel samt instruktioner.
Varje swapärende debiteras 350 kr vilket inkluderar 2 st frakter samt uppdatering av IMEI nr mot Team8 Hantera samt mot finansbolag och försäkringsbolag. Om det är en icke-garantiskada är självrisken 500 kr.
Under avtalstiden kan man swappa och använda försäkringen utan något max antal tillfällen, dvs ingen värdeminskning eller dolda kostnader.
Kostnader vid olycka
Rent statistikmässigt så kan man i stort sett räkna med att man får en sprucken skärm inom loppet av 24 månader och om det händer så har man räknat hem alternativ 2 och således sparat pengar. Uppstår det även en fuktskada, stöld eller förlust så har ni gjort en rejäl besparing.
Se nedan exempel på vanliga servicekostnader.
MST via finansavtal inkl. Swap 24 | Fakturaköp | |
---|---|---|
Trasig skärm | 500 kr | från 3495 kr |
Fuktskada | 500 kr | Nypris |
Stöld | 500 kr | Nypris |
Populära tillval
Mobile enrollment
Med Team8 Mobile Enrollment slipper ni krångel med företagets nyinköpta mobila enheter. Vi registrerar dem i leverantörsportalerna och ser till att ni enkelt och direkt kan administrera enheterna i ert eget MDM-system.