Version 2024.1 gäller from och med 20240501
Allmänna villkor SWAP24
1. Vad är Swap24?
När enheten är defekt, erbjuder Swap24 en utbytesenhet till användaren.
2. Vad gäller Swap24 för?
Swap24 gäller för enheter som är inköpta i Sverige samt godkända av tillverkaren för den svenska marknaden, vars IMEI-nummer (eller serienummer om enheten saknar IMEI-nummer) framgår av garanti- och köpehandling. Enheten skall registreras samt aktiveras hos tjänsteleverantören. Swap24 kan ej överföras till annan enhet än den utbytesenhet som tillhandahållits av tjänsteleverantören i samband med åberopandet av tjänsten.
3. Vad är en utbytesenhet?
Utbytesenhet är en rekonditionerad enhet som ersätter den defekta enheten. Primärt levereras en utbytesenhet av samma modell, färg och minneskapacitet. I de fall den befintliga modellen har utgått ur swaplagret ersätts enheten med en prestandamässigt likvärdig enhet. Swap24 tjänsten överförs från den defekta enheten till utbytesenheten. Swap24 äger fortsatt giltighet oberoende om Swap24 har åberopats. När användaren mottar utbytesenheten sker ett ägarbyte. Utbytesenheten övergår till den juridiska personens ägo medan den defekta enheten blir tjänsteleverantörens egendom.
4. Vem kan åberopa Swap24?
Swap24 kan åberopas av juridisk person samt godkänd användare av enhet kopplad till Swap24, eller den juridiska person som senare har gjort ett lagligt förvärv vilket enhetens IMEI-nummer är kopplat till.
5. När tecknas Swap24?
Swap24 kan tecknas from köptillfället och 15 dagar efteråt och gäller under avtalad tid.
6. Vart gäller Swap24?
Swap24 kan åberopas i hela världen men tjänsten kan endast levereras i Sverige.
7. Vad omfattar Swap24?
Swap24 är tillåtet att använda oavsett skada eller orsak (tapp-, fuktskada, stöld, förlust).
8. Undantag Swap24 gäller ej:
• vid skada som består i eller är en följd av slitage eller bristfälligt underhåll och skötsel,
• vid kostnad för översyn, justering, rengöring eller inställning av enheten, om enheten ej betingats av ett fabrikationsfel,
• vid skada eller kostnad som uppstår vid bearbetning, reparation, underhåll eller installation,
• vid fel som anmälts senare än den avtalade tjänsteperioden.
Tjänsteleverantören ansvarar ej för:
• enhetens information såsom; foton, musik, dokument, kontakter, kalender, lösenord, appar, inställningar, mjukvara etc.,
• SIM-kort, minneskort, förbrukningsmaterial och/eller tillbehör etc.,
• eventuella förseningar som drabbar samarbetspartners och som leder till att tjänsten ej kan fullgöras, exempelvis transport av utbytesenhet till kund
• förlorade/borttappade/stulna/skadade/försenade enheter som ej har levererats med det förfrankerade returemballaget som tillhandahållits av tjänsteleverantören.
Om felet på den defekta enheten ej täcks av tillverkarens fabriksgaranti debiteras en reparationskostnad enligt den auktoriserade reparationspartnerns gällande prislista. Om felet på den defekta enheten ej täcks av tillverkarens fabriksgaranti och är av sådan art att den åberopade enheten ej går att reparera debiteras en fabriksny enhet. Vid stöld och förlust debiteras en fabriksny enhet.
Alla reparationskostnader som uppstår hos serviceverkstaden på den returnerade defekta enheten faktureras till kunden. Om mobilen har köpts som Mobil som tjänst (MST) med inkluderad allriskförsäkring hanterar tjänsteleverantören ärendet gentemot försäkringsbolaget, särskilda försäkringsvillkor gäller.
Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att fakturera kunden för utbytesenheten i följande tillfällen:
• Aktiverad enhet i enrollment miljö, såsom Apple DEP, Samsung KME, Google Zero Touch, Microsoft Autopilot eller motsvarande system.
• Aktiveringslås på enhet såsom Find My iPhone, Factory Reset Protection eller motsvarande system.
• Användarrelaterade fel: i de fall som tekniker bedömer att inga fel finns på produkten kommer tjänsteleverantören att fakturera kunden för undersökningskostnaden.
9. Hur mycket kostar Swap24?
Den juridiska personen erlägger en premie för Swap24 i förskott enligt gällande prislista samt en hanteringskostnad per avrop som täcker hantering och frakt för utskick och retur av defekt enhet. Om mobilen har köpts som Mobil som tjänst inkl Swap24 så ingår tjänsten i månadskostnaden och ingen hanterings- eller fraktkostnad utgår för utskick av utbytesenhet och retur av defekt enhet.
10. Självrisk
Om mobilen har köpts som Mobil som tjänst (MST) med inkluderad allriskförsäkring utgår en självrisk enligt gällande försäkringsvillkor vid godkända skador.
11. Hur åberopas Swap24?
Den juridiska personen felanmäler den defekta enheten via https://team8.se/support/swap24/ för att åberopa Swap24. I samband med felanmälan av fabrikationsfel tillkommer en supportfunktion där en supporttekniker kontaktar användaren och försöker avhjälpa felet via telefon. Vid godkänd felanmälan före kl. 14.00 under helgfria vardagar, sker utskicket av utbytesenheten samma eller nästkommande helgfri vardag. Leveransen kan ta upp till två (2) helgfria vardagar. Tjänsteleverantören levererar en utbytesenhet samt ett förfrankerat returemballage till den angivna adressen. Den defekta enheten skall skickas tillbaka till tjänsteleverantören i det förfrankerade returemballaget som har tillhandahållits vid leveransen av utbytesenheten. Den åberopade enheten skall returneras inom fem (10) helgfria vardagar efter mottagandet av utbytesenheten. Om den defekta enheten ej returnerats inom fem (10) helgfria vardagar utgår en kostnad för en fabriksny enhet. Inlämningskvitto från speditören skall kunna uppvisas på begäran.
13. Ansvarig
Swap24 förmedlas, administreras och levereras av tjänsteleverantören Team Mate Communication AB (”Team8”), https://team8.se,
Adress: Team Mate Communication AB (”Team8”), Hesselmans Torg 5, 131 54 Nacka Telefon: 08-509 000 00, e-post: helpdesk@team8.se