Nytt swapärende

Vid frågor och problem ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på telefon: 08-509 000 00 eller per mail: helpdesk@team8.se. Våra ordinarie öppettider är vardagar kl 09-17.

Bra att tänka på

Innan du skickar in din produkt för swapning vänligen tänk på följande:

Ta en ordentlig backup på all information på din telefon om möjligt, såsom kontakter, kalender, bilder m.m. Ofta görs det enklast via Apple iCloud eller Google Cloud.

Om ditt swapclaim görs innan kl 12:00 så skickas din utbytesenhet ut från vårt swaplager samma dag och kommer till dig vardagen efteråt.

I emballaget du får nästa vardag finns din nya utbytesenhet tillsammans med en returfraktsedel och en instruktion för hur du stänger av Hitta min iPhone eller Google konto i det fall tjänsterna är aktiva på din gamla trasiga mobil som ska skickas i retur.

Undvik att skicka med lösa tillbehör så som t ex laddar och skyddsskal när du returnerar den gamla trasiga mobilen, ta även ur SIM-kort och eventuellt minneskort.

Varje swapärende debiteras med 350 kr för frakten ut med utbytesenheten och returfrakten av din gamla trasiga mobil. Eventuell servicekostnad tillkommer såvida du inte har en allriskförsäkring på mobilen, då debiteras endast självrisken.

Ett bekräftelse mail skikas ut till beställarens e-postadress. När din utbytesenhet lämnar vårt lager får du ett nytt mail med nya IMEI numret och kollinumret på försändelsen så du kan spåra paketet.

När du har mottagit din utbytesenhet har du 5 dagar på dig att returnera din gamla trasiga mobil, görs inte det i tid har vi rätt att debitera dig fullt pris för utskickad utbytesenhet. Detta gäller såklart inte i det fall din gamla mobil är stulen/borttappad och om du har vår allriskförsäkring på mobilen.
Scroll to Top
small_c_popup.png

Anmäl ditt intresse