Team8 har i ca 10 år jobbat med och för mäklare för att förenkla och underlätta arbetsdagen både när det kommer till tjänster och hårdvara. Vi stoppade vår VD Benny Fjällner mellan två möten och passade på att fråga lite om hur han och Team8 ser på samarbetet med alla mäklare.
Hej Benny, du är ju alltid på språng men har du tid för en kort pratstund om vad Team8 har gjort men även planerar framöver för alla mäklare?
– Självklart vill jag det! Vi har ju alltid haft en förkärlek för att jobba med mäklare då vi verkligen satt oss in i deras bransch och samlat på oss en hel del kunskap om vad som krävs när det kommer till hårdvara som telefoner, datorer och inte minst skrivare. Ju mer vi lärt oss desto fler tjänster har vi även sett saknats och därefter tagit fram lösningar som underlättar. Ta bara det här med alla dokument som cirkulerar vid en försäljning/köp.
Hur har ni kunnat underlätta den processen?
– Alla hade olika struktur på vad dokumenten hette och de sparades på olika ställen och var svåra att hitta. Med våra tjänster Skanna till Vitec och Skanna till Mspecs tog vi fram en lösning som nu sköter allt det där automatiskt, något helt nytt och unikt som förändrar hela branschens sätt att arbeta med dokument. Dokumenten sparas på rätt objekt och namnges utefter vilken typ av dokument det är (köpeavtal, budlista etc.) vilket minimerar den administrativa tiden och gör det lätt att hitta det man söker efter.
Det låter verkligen som en bra grej. Finns det något annat ni upptäckt i mäklares dagliga arbete som förenklat arbetsdagen?
– Alla vet ju hur mycket en mäklares telefon ringer. Tänk då om man på ett enkelt sätt kunde få en heads-up om vem som ringde så kontakten kunde bli mer personlig.
Det skulle ju vara toppen, vilket proffsigt bemötande det skulle vara.
– Ja precis och det var därför vi tog fram Quedro Pop-up, Vitec Pop-up och KVS Pop-up. Tjänsten innebär kortfattat att kundkortet i öppnas upp på skärmen i webbläsaren vid inkommande samtal. En tjänst som aldrig tidigare funnits.
Team8 fyllde verkligen det hålet. Vad blir nästa steg nu eller är allt redan uppfunnet?
– Nej då, det finns mycket kvar att göra men just nu är vi stolta över att kunnat ta ytterligare ett steg i utvecklingen och uppgraderat pop-uperna så de inte bara fungerar bättre utan visar ännu mer information. Tillsammans med vår växel M8 Com syns nu kontaktuppgifterna från kunden direkt i appen eller i softphone istället för i en webbläsare. Allt sker snabbare, mer direkt och tar mindre datorkraft. På kundkortet finns all information om kunden serverat på ett smörgåsbord; vilka visningar den gått på, eventuella bud, anteckningar, nuvarande boende, när ni senast hade kontakt och vad som sades då och så vidare. Helt unikt och superproffsigt!
Det låter som ni har fullt med planer men kan du avslöja något mer om framtiden?
– Vi har alltid saker på gång och pushar hela tiden utvecklingen framåt. Vi har häftiga grejer på gång för mäklare men vi tittar även på hur vi kan underlätta för andra branscher. Mer än så kan jag inte avslöja just nu.
Tack för samtalet säger vi till Benny när han med en blinkning och ett skratt springer vidare in till nästa möte.