M8Com

M8Com är sprängfyllt av smarta funktioner som underlättar din arbetsdag i ett och samma gränssnitt. Det gör att du slipper tredjepartslösningar och alltid har en stabil, uppdaterad kommunikationsplattform där alla funktioner fungerar sömlöst med varandra.

Få en överblick

Med en tydlig dashboard får du en överblick över att som sker i företagets olika svarsgrupper. Ni ser bland annat hur många som är inloggade, hur många som är i kö och hur många missade samtal företaget har.

Du får också tillgång till den senaste statistiken som uppdateras i realtid och statistik hur respektive svarsgrupp har presterat den senaste tiden.

Lätt, lättare, lättast

Skapa nya svarsgrupper, ändra öppettider eller spela in ett nytt ljudmeddelande med tjänsten text-to-speech allt direkt i växeln, super enkelt.

Full funktion, oavsett plats!

Oavsett om du vill använda din mobil, dator, surfplatta eller valfri webbläsare fungerar växeln lika bra, precis som det ska vara.

Operatörsoberoende

Vi är inte bundna till en speciell operatör utan anpassar oss efter er. Idag kan du använda växeln med Telia, Tele2, Telenor och Tre.

Växel med extra allt

M8Com innehåller allt du behöver för att styra samtalen som kommer in till företaget. med en mängd smarta tjänster täcker vi allt från hänvisningar till nummerval.

Med tydlig statistik kan ni se hur samtalen fördelas i de olika svarsgrupperna och planera bemanningen därefter.

I självservicen, som alltid ingår i ert abonnemang, sköter ni enkelt inställningar, håller koll på era abonnemang och hanterar användare. Tillsammans med vår snabba support, håller det nere era ledtider och förenklar för dig som kund.

Med Conversation Intelligence behöver du aldrig mer glömma viktiga detaljer från ett samtal. Vi spelar in, transkriberar och summerar alla era samtal så att du enkelt kan söka fram informationen!

Välj vilket nummer som ska visas utåt när du och dina kollegor ringer.

Hänvisningar är ett enkelt sätt att slippa störande telefoner under möten och telefonkonferenser.

Missa aldrig ett samtal, använd vidarekoppling för att garantera svar.

Ha full koll på kollegorna och deras linjestatus oavsett om de är i ett samtal, videosamtal, telefon-, eller videkonferens.

Det finns helt enkelt en smidig lösning för både stora bolag med hög belastning och mindre verksamheter som vill hantera inkommande samtal på ett professionellt, personligt vis.

Få en visuell överblick av dina meddelanden och välj själv vilka meddelanden du vill lyssna på, spara eller radera – och i vilken ordning.

Schemalägg era öppettider direkt via mobilen eller i datorn, så öppnar och stänger växeln automatiskt. 

Integrationer

M8Com går att integrera med de flesta CRM system för att exempelvis få upp kundkortet direkt på skärmen när någon ringer. Du får också utökad samtalsstatistik direkt kopplad till dina kunder.

Det går även att koppla växeln till din kalender för att synka din växelstatus med dina möten.

Jämför växelfunktioner

M8ComTelia
Touchpoint
Telia Smart
Connect
Tele2
Växel
3VäxelTelenor
One X
Växeltjänster för användarenMobilapp  
En mobilapp i en växel hanterar samtal, meddelanden och status via smartphone
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för användarenSoftphone 
En softphone är en app/klient man laddar ner i datorn och för att hantera bl a samtal
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för användarenWebbaplikation 
Samma som en softphone men inget man laddar ner i datorn utan allt görs via en webbläsare, en s.kl. Browser-based softphone eller s.k. webRTC-lösning (Web Real-Time Communication
JaNejNejJaJaNej
Växeltjänster för användarenTelefonbok 
Telefonbok är en lista över kontakter med namn, telefonnummer och ibland ytterligare information
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för användarenAvdelningsuppdelad telefonbok 
Möjlighet att skapa kontakter som endast visas för vissa avdelningar
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för användarenLinjestatus 
Linjestatus visar om en kollega är i ett samtal eller inte
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för användarenHänvisning  
Hänvisning anger en användares status, exempelvis möte, lunch eller frånvaro, i växeln
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för användarenKoppla samtal  
Koppla samtal innebär att vidarebefordra ett pågående samtal till en annan användare
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för användarenUtökad nummervisning  
Välj vilket nr som ska visas vid utgående samtal, mobilnr, eget fastnr, växel (IVR) nr, svarsgruppsnr, hemligt nr)
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för användarenRöstbrevlåda  
Röstbrevlåda lagrar meddelanden från missade samtal som användaren kan lyssna på senare
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för användarenRöstbrevlåda med transkriberade meddelanden  
Möjlighet att söka på valfria ord för att hitta specifika inspelade samtal, exempelvis ett kundnamn, avtalsnr, org nr etc.
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för användarenFastnummer  
Fastnummer är ett geografiskt eller icke-geografiskt telefonnummer kopplat till en fast växel eller abonnent
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för användarenChattfunktion  
Chattfunktion möjliggör textkommunikation i realtid mellan användare, fungerar ungefär som Microsoft Teams
JaNejNejJaJaNej
Växeltjänster för användarenDela info om ett samtal via chatt/sms till en kollega  
Dela info om ett samtal via chatt/sms till en kollega, typ som en reminder att kollegan ska ringa tillbaka till personen
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetIVR  
En IVR är en funktion där du lyssnar på en meny och trycker på knappar för att välja olika alternativ, typ sälj, support, ekonomi etc
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för företagetSvarsgrupp  
En svarsgrupp är ett telefonnummer som kopplar till en specifik grupp eller avdelning inom en organisation
JaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för företagetRöststyrd telefonist  
Använd din röst för att snabbt och enkelt koppla dig till dina kollegor på företaget. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.
JaNejNejJaJaNej
Växeltjänster för företagetContact Center (ärendehanteringssystem)Ja integrerad i växelnNejNejJa 3e partJa 3e partNej
Växeltjänster för företagetSms-funktionalitetJa via app och softphoneJa via softphoneNejJa via softphoneJa via softphoneNej
Växeltjänster för företagetAnvändarhantering och behörigheterJaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetPush-notiser vid inkommande samtalJaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetPush-notiser för missade samtalJaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetKonferenssamtal med flera deltagareJaJaNejJaJaNej
Växeltjänster för företagetFlera språk i växeln  
Möjlighet att välja mellan svenska och engelska
JaNejNejJaJaNej
Växeltjänster för företagetUppdateringar och nya funktioner  
Buggfixar sker löpande och större releaser med nya funktioner sker 1 ggr/kvartal
jaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för företagetText-to-speech (Talsyntes)  
Funktionen finns för egna röstbrevlådemeddelanden, hänvisningar samt meddelanden på IVR och svarsgrupper
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetEntra-ID koppling / AD-synk  
Minimera manuell administration genom att låta din användarinformation automatiskt bli uppdaterad i växeln.
JaNejJaJaJaNej
Växeltjänster för företagetOperatörsoberoende  
Telia, Tele2, Telenor, 3 eller M8Com's egna simkort i Telias nät
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetAdmin av växeln  
Hantera svarsgrupper, IVR, användare, öppettider, röstmeddelanden etc
Via appen eller softphoneVia app eller webbsidaVia app eller webbsidaVia webbsidaVia webbsidaVia webbsida
Växeltjänster för företagetSkapa unik hänvisningsstatusJaNejNejJaJaNej
Växeltjänster för företagetHändelselogg i växelnJaJaJaJaJaJa
Växeltjänster för företagetLänkade organisationer  
Med hjälp av denna funktion kan olika företag se varandras kontakter etc
JaNejNejJaJaNej
Växeltjänster för företagetPersonlig IVR  
Inkommande samtal till en användare kan få olika val vid ej svar, exempelvis bli kopplad till en kollega, telefonist eller till en annan svarsgrupp, typ kundservice
JaNejNejJaJaNej
Växeltjänster för företagetCallbackJaNejNejJaJaNej
Växeltjänster för företagetCallback Recording - användare  
Automatisk eller manuell samtalsinspelning på användare, både inkommande och utgående samtal
JaNejNejJaJaJa
Växeltjänster för företagetCallback Recording - svarsgrupp  
Automatisk eller manuell samtalsinspelning på svarsgrupper, både inkommande och utgående samtal
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetSurvey - kundundersökning  
Låter kunder ge feedback efter samtal via telefon, SMS eller e-post för att förbättra servicen.
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetNummeruppslag på inkommande samtal  
Vid inkommande samtal presenteras namn och företag för den person som ringer in
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetNotiser i mobilen  
Notiser visar kontaktuppgifter vid inkommande samtal samt vilken svarsgrupp personen ringer in på
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetBankIDJaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetVideosamtal i växeln  
Under pågående röstsamtal kan man växla om till videosamtal utan avbrott
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetRöstbrevlåda med transkribering  
Notiser får man via pushnotiser i appen eller via mail där både ljudfil bifogas men även en trankribering av meddelandet
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetVideokonferensfunktionerJaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetInternationella nummerJaNejNejJaJaNej
Växeltjänster för företagetSamtalsinspelning på anknytning  
Spelar in alla samtal som görs på anknytningen, både inkommande och utgående.
JaNejNejJaJaJa
Växeltjänster för företagetSamtalinspelning på svarsgrupp  
Spelar in alla samtal som görs via svarsgruppen men inte direktsamtal till och från agenterna
JaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetTranskribering av samtalJaNejNejNejNejNej
Växeltjänster för företagetStatistik och analysJaJaJajaJaJa
Växeltjänster för företagetWallboard  
En wallboard ger realtidsöversikt över utgående samtal, vilket gör det enkelt att följa upp prestationer, identifiera trender och skapa engagemang i säljteam för att nå mål och förbättra effektiviteten. Ni får även omedelbar överblick över era köer och agenter, samtidigt som ni smidigt kan omfördela och prioritera era resurser.
JaNejNejJaNejNej
IntegrationerIntegrationer med externa system 
För närvarande fungerar det mot Upsales, Zendesk, Vitec, Quedro, Kobra, Freshdesk, Hubspot, SalesForce, Lime
JaNejJa, delvisNejNejNej
IntegrationerIntegration med Microsoft TeamsJaNejNejNejNejNej
IntegrationerIntegration med Microsoft kalenderJaNejNejNejNejNej
IntegrationerIntegration med Google kalenderJaNejNejNejNejNej
AITelefonist  
En funktion som tar alla samtal på en växel. Den svarar på samtal och koppla vidare till en avdelning eller kollega, känner också av linjestatus och hänvisningar och upplyser kunden om det och vilka alternativ som finns.
JaNejNejNejNejNej
AIKundserviceagent  
En funktion som besvarar samtal från kunder och löser problem via telefon, kan också koppla till en live agent som är tillgänglig
JaNejNejNejNejNej
AIMötesbokare  
En funktion som automatiskt planerar och koordinerar samt bokar in möten enligt användarens eller avdelningens kalender.
JaNejNejNejNejNej
AIUndersökningar  
En funktion som ringer kunder för att skapa, analysera och tolka enkäter och feedback automatiskt.
JaNejNejNejNejNej

Vill du veta mer om våra tjänster?

Fyll i formuläret så återkommer vi med mer information.

*” anger obligatoriska fält

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Rulla till toppen

Team8.se

Kontakt

Stolt platinapartner

Team8 har återigen blivit utnämnda till Platina-partner av Tele2. Dessa partners är specifikt utvalda för att fungera som ambassadörer för Tele2 och kan på ett tydligt och kompetent sätt förmedla värdet av Tele2s produkter och har en tydlig bild av vad varumärket Tele2 står för.

Utmärkelsen innebär att Team8 levererat på och levt upp till den högsta standarden som Tele2 efterfrågar från sina partners gällande teknisk kompetens, samarbete, produktkännedom samt kundvård via support och service.

small_c_popup.png

Anmäl ditt intresse