Företagsportalen

Med vår unika egenutvecklade Företagsportal kan ni som är inköps- eller ekonomiansvarig få kontroll över era inköp av laptops, mobiltelefoner, fasta telefoner, tillbehör, mobilabonnemang, se leveranser samt ha koll på kostnader. I inventariedelen kan ni även se samt utföra ändringar på användare, terminaler, abonnemang och dessutom aktivera nya anknytningar i er växel – oavsett vilken växel och operatör du har idag. Du slipper telefonkö eftersom du kan göra det när du själv vill och har tid, dygnet runt – året runt. Givetvis kan du administrera flera företag samtidigt.

Varje företag utser en huvudadministratör som får inloggningsbehörighet av Team8. Huvudadministratören kan utse administratörer och ge behörigheter vad de har rätt att se och göra.

Några av funktionerna under respektive del är:

Inköp

  • Sätt upp standardmodeller för företagets inköp på hårdvara (laptops, mobiltelefoner, tillbehör och mobilabonnemang) och lägg ut beställningsflödet på era administratörer och/eller användare.
  • Skapa, ändra och stänga egna inloggningar till era administratörer samt sätta individuella attesträttigheter på dem.
  • Aktivera nya växelanknytningar och abonnemang, både fasta och mobila samt IP. Vi stödjer alla typer av växellösningar på marknaden.
  • Se era reserverade nummerserier, både fasta och mobila, hos respektive operatör.
  • Möjlighet att beställa ut fraktsedlar för inskick av service till serviceverkstad.
  • Möjlighet att beställa inaktiverade simkort till eget lager.
  • Möjlighet att stänga ner abonnemang.

Inventarier

  • Vy över användare och vad de har för mobilnummer och terminaler (laptop, telefon, tillbehör) samt inköpskostnader.
  • Vy över terminaler där ni ser vad ni har på hela företagsnivå samt på individnivå inkl garantitider, inköpsdatum etc.
  • Vy över abonnemang där ni ser operatör, abonnemangsform, tilläggstjänster, simkortsnummer, PIN koder, PUK koder, bindningstider etc.
  • Vy över abonnemangskostnader där ni ser vad varje mobilabonnemang har kostat varje månad, på så sätt kan ni se om ni bör byta abonnemangsform till något mer passande för respektive användare.
  • Har ni vår tjänst Team8 Mobil Säkerhet kan ni även konfigurera, ta backups, positionera, säkra samt rensa en terminal via remote access.

Service

  • Skapa nytt serviceärende för både terminaler med och utan Team8 Swap 24.
  • Möjlighet att beställa backup & restore på den trasiga terminalen vid nyregistrering.
  • Söka på inskickad service och se aktuell status.
  • Registrera skadeanmälan om terminalen har Team8 Försäkring eller är finansierad via Team8 Finansiering där helförsäkring ingår.

Kundtjänst

  • Skapa nya supportärenden till Team8 helpdesk.
  • Se tidigare stängda supportärenden från hela er organisation med hela konversationer mellan er och vår helpdesk.
  • Med Team8 Support blir ni en prioriterad kund till oss och får därmed en garanterad återkopplingstid samt tillgång till vår VIP avdelning.

Fördelar

  • Allt samlat på ett ställe.
  • Säker backup på er information.
  • Möjlighet att logga in med säker anslutning (https).
  • Era priser för mobiler och tillbehör uppdateras flera gånger per dag.
  • Webbaserat, åtkomst från vilken dator som helst.
  • Nyteckna mobilabonnemang oavsett operatör enligt era befintliga ramavtal med er operatör.
  • Administrera era mobilanvändare och dess mobilabonnemang online exempelvis byte av simkort och kontroll av PUK koder etc.
  • Se kostnader uppdelat per användare, både inköp av hårdvara (mobiltelefoner och tillbehör etc) och även mobilabonnemangskostnader från er operatör.
  • Alla uppdateringar framöver ingår i tjänsten samt fri support och utbildning.

telenor tdc tele2 telia tre

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev för att få de senaste nyheterna direkt i din mailbox.

Tack! Klicka på länken du fått till din mail för att slutföra anmälan!

VI HAR NY ADRESS!